2012. július 4., szerda

Litván céklaleves




Bármilyen meleg van, enni azért muszáj. Jó korán megyek a piacra, gyorsan beszerzem amit kell, s mire jön a hőség már otthon is vagyok. Imádok tobzódni a zöldségek, gyümölcsök bőséges kínálatában. Zsenge, mélybíbor színű bébicéklát is vettem, először arra gondoltam. hogy majonézes céklasalátát készítek belőle, de aztán hazaérve eszembe jutott, hogy a BBC GoodFood magazin első számában láttam én egy jó kis céklalevest Hegyi Barbarától, így adta magát az alkalom, hogy elkészítsem. A kicsit savanykás joghurtos-kefires dolgok különösen jól tudnak esni a melegben. Mivel a levest még csak főzni sem kellett, nagyon hamar elkészült. Az íze pazar volt, a színe meg egyenesen szemkápráztató.             

Elkészítési idő: 60 perc

Litván céklaleves

Hozzávalók:

  • 4 szép nagy cékla
  • 6 dl natúr joghurt
  • 6 dl kaukázusi kefir
  • 6 tojás
  • 2 csokor friss kapor
  • 2 csomag újhagyma
  • őrölt bors

Elkészítése:

  1. A céklát héjában megfőzzük, még melegen meghámozzuk, hagyjuk kihűlni.
  2. A tojásokat keményre főzzük, megpucoljuk, kettévágjuk, sárgáját külön tesszük.
  3. A kihűlt céklát juliennre (hosszú vékony csíkokra) vágjuk.
  4. Egy fazékban összekeverjük a 6 dl joghurtot a 4 dl kefírrel. 
  5. A tojások sárgáját összedolgozzuk a maradék 2 dl kefírrel, sózzuk, borsozzuk és hozzáadjuk a többi joghurtos-kefíres keverékhez. Hozzátesszük a céklát is, óvatosan összekeverjük, ha túl sűrű lenne kevés vízzel hígítjuk.
  6. Tetejét megszórjuk az apróra vágott kaporral és felkarikázott újhagymával.
  7. Jól behűtjük. 
  8. Tálaláskor a leves közepére tesszük a félbevágott tojásfehérjéket, barna kenyérrel kínáljuk.







7 megjegyzés:

  1. Úristen, de gyönyörű színe van ennek a levesnek!!! Imádom a céklát, bár levesként még nem ettem...ezen sürgősen változtatni kell:)

    VálaszTörlés
  2. Tegnap este volt (már nem is tudom hányadszor a kezemben a könyve ) ilyen gondolatom, amikor ennél a receptnél jártam, be is terveztem a hétre, hogy kipróbálom. Nagyon guszta lett a levesed , jó étvágyat hozzá !

    VálaszTörlés
  3. Imádom a céklát. Főztem én is levest belőle, én szeretem, de más itthon nem. A színe lenyűgöző! :o)

    VálaszTörlés
  4. Micsoda színe van!!!! Mennyei is lehetett!:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű színe van,én is nagyon szeretem!:)

    VálaszTörlés
  6. Még én sem ettem céklalevest... De ezen én is változtatni fogok!:)

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!